Mnoho let bylo povinností vozit s sebou v autě náhradní autožárovky. To se již dneska skutečně nemusí. Pravdou je, že motoristé, kteří měli svoje motorové mazlíčky v pořádku a dbali na jejich údržbu a také aby měli všechno v pořádku, je budou nejspíš vozit stále. A upřímně mnohdy se to vyplatí. Jenomže s novou technologií a moderními vozy je mnohdy skutečně nadlidský úkol se dostat k dané žárovce. Zřejmě toto byl důvod k tomu, aby se vyhláška tak trochu upravila. Což se stalo i například s úpravou autolékárničky.
Měníme žárovku
Pokud máme starší typ automobilu nebo jsme tak zruční, že zvládneme objevit cestu, jak prasklou žárovku vyměnit, pak nám vlastně nestojí vůbec nic v cestě, abychom se pustili do práce. Žárovky mají totiž snad na každé čerpací stanici nebo dokonce v obchodních domech, kde je vyhrazený prostor pro autodoplňky. Samozřejmě se dají nakoupit i na internetu, ovšem, to bychom museli z logických důvodů udělat tak trochu nákup do rezervy. Nic méně, pokud máme H7 nebo H4, tak to skutečně nebude problém. Spíš může někoho zaskočit, jaký typ žárovky má vlastně v předním světlometu.
Autožárovky H7 – mají jedno vlákno a jejich patice má dva kontakty.
Autožárovky H4 – mají o jedno vlákno více, tudíž jsou dvouvláknové a jejich patice má o jeden kontakt navíc.
Je možné, že se nemůžeme dostat k dané žárovce, abychom si ji dobře prohlédli. Samozřejmě existuje uživatelská příručka, kde to bude rozhodně napsáno, ovšem zrovna ji nemáme s sebou, co teď? Upřímně na prodavačku bychom moc spoléhat neměli, jelikož ani ona nemusí vůbec tušit, co potřebujeme. Pak je tu ještě jedna možnost. Zapnout potkávací světla a přepnout na dálková. Světlo vychází z jedné žárovky? Tak máme vyhráno. Náš vůz má žárovky s označením H4, která má obě vlákna jak na tlumená, tak i dálková světla. Tady rozhodně chybu udělat nemůžeme.